موعود_منتظران مهدی
موعود_منتظران مهدی
 
به وبلاگ من خوش آمدی دوست عزیز

2.برخی بر این عقیده اند که دجال معرف شخص خاصی نیست بلکه معرف شخصیتهای متعدد است. یعنی وقتی حرفی از دجال می زنیم مقصودمان شخصیتهایی است که در مقاطع مختلف تاریخی خروج می کنند و گاهی ادعای خدایی می کنند و گاهی مردم را به دروغ فریب می دهند و ادعا می کنند منجی آنانند. این دجالان در هر رشته ی مو ساز و آوازی دارند (یعنی از طریق موسیقی وارد می شوند)

این تعدد در دجال تا جایی است که در حدیث می خوانیم:

«قيامت ‏برپا نمى‏شود، تا وقتى كه مهدى (عليه السلام) از فرزندانم قيام كند و مهدى (عج) قيام نمى‏كند، تا وقتى كه شصت دروغگو خروج كنند» (پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله) (3)

در برخی روایات نیز تعداد دجالان 30 ذکر شده است. (4) همچنین در کتب مسیحیان آمده است که تعداد بسیاری دجال در آخرالزمان ظاهر می شوند. (5)

3.برخی معتقدند دجال نه تنها به افراد و اشخاص برنمی گردد بلکه معرف جریانی است که در جوامع ایجاد می شود. برخی معتقدند دجال وهابیون هستند و برخی معتقدند دجال، شیطان پرستان هستند.

نظریه ای بیان می کند که دجال همان جریان فراماسونری است. از علائم این تطبیق یکی آن است که در احادیث چشم چپ دجال در وسط پیشانی او می درخشد و این علامت بسیار مشابه است با چشم جهان بین که نشانه ی فراماسونرهاست. چشمی بالای یک هرم که دور آن انواری کشیده اند.

و یا در روایات داریم که پیروان آن یهودیان و زنازادگان هستند و در جهان امروز طرفداران فراماسونری و درجه داران آنها دقیقاً همین دو ویژگی را دارند. (6)

علاوه بر آن در احادیث آمده که از قِبل دجال مردم نان می خورند و برخی معتقدند که این نشانه به دلار و علامات فراماسونری حک شده بر آن بر می گردد. (7)

عمده ی عقاید به طور کلی درباره ی دجال چنین است. برخی در مصداق یابی و تطبیق نشانه ها، ماهواره یا اینترنت را دجال می دانند ولی اینکه کدام یک از این نظریات قطعی و درست است، نیازمند صبر و گذشت زمان بیشتری است. سوال اینجاست که اگر به فرض دجالی آمده باشد، فرد است یا افراد، جریان است یا وسیله؟ آنچه اهمیت دارد شناخت نشانه های دجال و فاصله گرفتن از آن است. مهم آن است که هشیاری خود را در زمان حفظ کنیم تا جایی که جهان قادر به غافلگیر کردن ما نباشد.

حضرت علی (ع) در حدیثی بیان می کنند که مردم بدانند که دجال ادعای خدایی را می کند که می نوشد و می خورد و راه می رود (خدایی جسمانی) و مردم باید بدانند که خدای آنها نمی خورد، نمی نوشد و راه نمی رود... (8)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 آبان 1392برچسب:, توسط alireza afshar