موعود_منتظران مهدی
موعود_منتظران مهدی
 
به وبلاگ من خوش آمدی دوست عزیز

مطالب جالب و خواندنی از شیطان


بخش اوّل ::پرسش ها و پاسخ هایی در مورد شیطان یا ابلیس::
س1: شیطان از چه چیز خلق شده و آیا شیطان از جنس فرشته نیز بوده است؟
ج: در آیه 15 سوره الرحمن می فرماید: "و خلق الجانّ من مارج من نار" یعنی جن را از آتش بدون دود آفریدیم. و در آیه 27 سوره حجر می فرماید: "و الجان خلقناه من قبل من نار السوم" یعنی جن را از باد آتشین آفریدیم. و در آیه 50 سوره کهف نیز فرموه: "ابلیس کان من الجن" یعنی ابلیس از جن است؛ پس با توجه به این آیات و آیات مشابه معلوم می شود که خلقت شیطان یا ابلیس نیز از آتش بوده است.
و با توجه به آیه 50 سوره کهف خداوند با صراحت فرموده که شیطان از جنس جن بوده نه فرشته اما چون مدتی در میان فرشتگان بوده و همانند آنان مشغول عبادت بوده بعضی خیال کرده اند که از جنس فرشتگان بوده است.

س2: خداوند با وجود اینکه می دانست شیطان سرچشمه همه فسادها، تباهی ها، گمراهی ها و وسوسه هاست و موجودی است بسیار مکار و فریبکار و دشمن قسم خورده انسان، چرا او را خلق کرد؟
ج: ارزش و اعتبار هر چیزی و هر شخصی در سختی ها و دشواری ها و ناملایمات مشخص می شود مثلا طلا تا در کوره ذوب قرار نگیرد معلوم نمی شود طلاست یا نه و ناخالصی هایش در هنگام قرار گرفتن در کوره جدا می شود. انسان نیز چنین است تا در مقابل یک دشمن خطرناک قرار نگیرد معلوم نمی شود که خوب است یا بد؛ لذا خداوند شیطان را آفرید و در مقابل انسان قرار داد تا انسان خوب از انسان بد شناخته شود. چنانکه اگر قابیل نبود، هابیل شناخته نمی شد و اگر نمرود نبود، ابراهیم شناخته نمی شد.و اگر فرعون نبود موسی شناخته نمی شد و اگر هریک از دشمنان بزرگ نبودند شخصیت های بزرگ تاریخ شناخته نمی شدند. شیطان دو گروه اعوان و انصار دارد: یک گروه از شیاطین و یک گروه از انسانهای بد که دشمنان اسلام از این قبیل می باشند.
و فکر می کنم که شما با بسیاری از این انسانهای بد آشنا شده اید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, توسط alireza afshar